Изпитанията на 2020 г. провокират екипа на музей „Етър“ да експериментира с нови подходи

Публикувана на 03.02.2021 в 11:35

Сериозните изпитания, пред които 2020 година поставя музей „Етър“, провокират екипа да експериментира с нови подходи в изпълнението на основната мисия – съхраняване и представяне на част от българската история. През последните 12 месеца музеят е затварян за посетители два пъти, а през останалото време се съобразява с мерките за безопасност, които водят до сериозно редуциране на човешкия поток.

Въпреки това през 2020 г. Регионален етнографски музей на открито „Етър“:

  • остава едно от най-привлекателните за хората места в България и посреща 115 424 туристи, между които и 14-милионният посетител;
  • реализира 14 събития (най-значимото, от които е „Празник на пестила“, посетен от 10 930 души);
  • става един от първите носители на Националната награда „Музейна образователна дейност“, победител в категория „Културен институт – регионален музей“ за учебната 2018/2019 г.
  • привлича интереса на водещи национални медии, между които БНТ, Нова ТВ, БТВ, Европа, Евроком, Дестинация България, БНР, Българско национално Дарик радио;
  • реализира 648 431 лв. собствени приходи;
  • обогатява фондовете си с нови 343 движими културни ценности и музейни предмети;
  • консервира и реставрира 156 артефакти;
  • експонира на територия си 11 свои и гостуващи временни изложби, а с други 3 се представя в 7 градове в страната;
  • става член на две международни организации – Балканска музейна мрежа иФондация Форум за славянска култура (ФСК);
  • включен е в Homo Faber Guide, престижно издание на международната фондация Микеланджело;
  • участва активно в подготовката и реализацията на проект „РЕМО „Етър“ – музей за креативен туризъм“, чрез който се инвестират близо 10 млн. лв.;
  • печели и осъществява още 2 проекта, финансирани от Министерството на културата;
  • прилага широко възможностите на интернет и не допуска да се прекъснат традиционни събития;
  • реализира три теренни проучвания;
  • продължава издателската си дейност, като публикува своята първа дигитална книга – „Българският код за вкусно“;
  • създава семейната игра „Гатанките на Радумко”, за да привлече вниманието върху различни части от музейните експозиции;
  • подпомага кандидатурата на Община Габрово за наградите на международната Мрежа за креативен туризъм, в раздел „Най-добра творческа дестинация“;
  • става първата културна институция в България, приложила мярката на правителството 60/40 за запазване на работни места в условията на КОВИД-19.

Тези факти бяха представени от ръководителите на отдели в годишния отчет на  музей „Етър“.

Сподели в

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *